ולמרות הכול עדיין קיימים מסגרים רבים המתקינים מנועים חשמליים לשערים חשמליים ללא אמצעי בטיחות ובכלל מהם אמצעי בטיחות בשערים חשמליים?
מהם אמצעי בטיחות לשערים חשמליים?
אמצעי בטיחות הם דברים המשמשים למניעת פגיעת שערים חשמליים ברכוש כמו גם בנפש ובמילים אחרות הם אמצעים המונעים את סגירת השער כשהמעבר אינו פנוי
התקנות לא קובעות את כמות אמצעי הבטיחות שיש לעשות בהם שימוש ובאיזה סוג של אמצעי בטיחות יש להשתמש. הן כן מגדירות כללים ברורים ונתונים למגבלות בהם צריך לעמוד השער לבטיחות מקסימאלית. ישנם סוגים שונים של אמצעי בטיחות ואלו הן: תא פוטו אלקטרי, הוא משדר אינפרא אדום המשדר המותקן בצד אחד של הפתח ומשדר אל רפלקטור המותקן בצד הנגדי של הפתח, הוא מגיב לרכבים והלכי רגל כאחד, הוא נחשב למוצר רע ללקוח כיוון שהרפלקטור רגיש לאבק והקרן המשדרת מהתא פוטו אלקטרי נחלשת עם הזמן וגורמת לשער להישאר פתוח ומצריכה ביקורים רבים בתשלום של טכנאי שירות.
פוטו דו כיווני, זה משדר פוטו ומקלט פוטו המותקנים משני עברי הפתח ומונעים את סגירת השער כשהמעבר אינו פנוי פוטו דו כיווני זה מגיב לרכבים והלכי רגל כאחד, הוא נחשב לאמין ביותר מבין סוגי הפוטו השונים. קיימים סוגי פוטו דו כיווני מאוד אמינים הפועלים על סוללות המצריכות החלפה אחת לשנתיים, פוטו סוללה זה מתאים בעיקר למקומות שלא ניתן להעביר קו מתח נמוך אל המשדר פוטו נגדי. למקומות שאינם מוצלים ניתן להתקין פוטו סולארי הנטען מאנרגיית השמש וגם הוא נחשב לאמין ביותר והוא עדיף לשימוש במקומות שלא ניתן להעביר קו חשמל מתח נמוך אל פוטו נגדי. לשערים חשמליים צריך להתקין פוטו דו כיווני במישור פנים וגם במישור חוץ.
חשוב שתדעו כי יש חבילת בטיחות לשערים המבצעת בטיחות מקסימאלית ובכלל זה מתקינים לשער סף בטיחות אשר במגע בו במהלך סגירה משתנה כיוון השער ונפתח חזרה . ישנו גלאי כביש המונע סגירת השער כשכלי תחבורה נמצא עליו, גלאי כביש פועל בשיטת שינוי שדה מגנטי. גלאי כביש אינו מונע סגירת השער כשאדם עומד במעבר. הגלאי כביש מונח בחריץ בקרקע, מתקינים אותו על אספלט, משתלבות או על בטון ולא ניתן להתקינו על חולות.<