• אפריל 15, 2015

בין שער רגיל לשער חשמלי תיקני

איש מנוסה בתחום השערים בארץ ידע לומר לכם כי רוב הפתחים לחניות בארץ הם ללא שערים כלל ובין אלו שכן יש להם שער בכניסה לחניה, עדיין רובם בלי מערכת הנעה ההופכת את השער לשער חשמלי, ובכל זאת מסגרים מייצרים אלפי שערים בעיקר מסוג שער הזזה, שערים נגררים ושערי כנפיים הנפתחים על ציר פנימה או החוצה.

התקן הישראלי מתמקד באמצעי בטיחות לשערים חשמליים בלבד, האם לא הגיעה העת שמכון התקנים יקבע תקנים לשערים בכלל? הרבה אינם שמים לב ומחוסר הבנה טכנית מזמינים ייצור שער והתקנתו ממסגרים בלי לקבל תוכנית איך יראה השער, איך יותקנו המשקופים והמסילות ומאיזה עובי וחוזק החומרים שבתוכנית הייצור. האם הצירים מתאימים למשקל השער ואיזה גלגלים מתאימים לשער הזזה ביחס למשקל השער,

ננסה לפרוט לכם את הדברים ולספק לכם כמה טיפים שיחכימו אתכם בתחום השערים, ראשית חשוב שתדעו כי שער הזזה ידני, שער נגרר ידני הוא מסוכן לפעמים הרבה יותר מאשר שער חשמלי ואני אסביר, שער הזזה חייב לנוע על מסילה מפולסת בלבד, האם ידעתם כי שער הנע על מסילה משופעת וניתן לראות שערים כאלו באלפי מקומות ברחבי הארץ, הוא שער מסוכן כיוון שהוא מסוגל לפתח תאוצה עצמית, להתדרדר ולמחוץ כל מה שנתקל בדרכו? בכלל שער חייב להיות בתוך עמוד ח אשר ימנע אפשרות של נפילת השער, דגש זה חשוב מאוד באזורים בהם ה "אדמה עובדת" וגם במקומות אשר שורשי העצים הסמוכים אגרסיביים .

גם בשערי כנף, שער כנפיים ידני יש סכנות וצריך לתת את הדעת בתכנון, כך למשל צריך לקבע את הכנפיים למשקוף עם צירי טבעת סגורים בלבד, אם השער כנף קל, יש לשים לב ולמנוע מצב שנער יהיה מסוגל להרים ולעקור את הכנפיים מתוך הצירים, מדובר בעיקר משערים העשויים אלומיניום קל או שערי מתכת קטנים. אחד הסודות בשער כנפיים הוא לדעת לבצע את קיבוע המשקופים לקיר ולקרקע בטכניקה אשר תמנע את התעייפות החומרים לאורך זמן. חובה להקפיד בשערי כנף על מעצורים מכאניים אשר יגבילו את פתיחת השער לשני הצדדים, הדבר חשוב יותר בשערים אטומים אשר מהווים מפרס ברוח ויכולים בטריקתם למחוץ כל מה שנתקל בדרכם.