למרות שהחניה שלי צדדית ומרוחקת אי שם במתחם החניה של הבניין, לפעמים נדמה לי שאני חסר מזל, שרק את החניה שלי תופסים אנשים זרים. תמיד החוקים של מרפי פועלים לרעתי, שהרי תמיד תופסים לי את החניה כשאני דחוק בזמן.לאחרונה החלטתי שלמרות שקניתי את החניה במיטב כספי ולמרות שחנייתי רשומה אף בטאבו, איני מוכן להמשיך ולאפשר לאחרים לתפוס את מקום חניתי. החלטתי שהפעם אנחנו חייבים שער חשמלי שיעשה לנו סדר בחניה.
כדי להחליט נכון צריך לפנות לחברה המתמחה בתחום השערים: קיימים סוגי שערים ומחסומים רבים, בד"כ ברמות מחיר משתנות המשקפות גם את איכות המוצר ולכן מומלץ לנסות ולהשוות בין האיכויות והיכולות של כל מוצר. מחסום חשמלי מיועד בעיקר לעשות סדר בחניה של הבניין, הוא מבצע פתיחה מלאה ב 4 שניות בד"כ, הרבה תלוי גם באורך זרוע המחסום, מחסום חשמלי מתאים להתקנה כמעט בכל חניון.
שער חשמלי / שער נגרר מיועד יותר למניעת מעבר הלכי רגל, הוא מבצע פתיחה מלאה בפרק זמן ארוך,ביחס למחסום (14 מטר בדקה), מבחינה בטיחותית, מסילת השער חייבת להיות מפולסת ולכן תנאי שטח לא יאפשרו התקנת שער הזזה בכל כניסה. מחירו כפול ממחיר מחסום ואף יותר (תלוי באורך השער, גובהו, סוג מסילת השער והדוגמה שבוחרים).
קורה קונזולית משלבת את היתרונות והחסרונות הקיימים במחסום חשמלי ובשער חשמלי, היא מיועדת לעשות בעיקר סדר בחניה של הבניין,נפתחת לצד כמו שער חשמלי / שער נגרר , מהירות הפתיחה היא איטית כמו שער נגרר אך בשונה ממוט הזרוע של המחסום, את הקורה קונזולית לא ניתן לכופף בכוח יד. קורה קונזולית מתאימה להתקנה כמעט בכל חניון מחירה, יקר ממחסום אך זול משער הזזה. חשוב לזכור כי לאומדני מחירי השערים המוזכרים יש להוסיף עלות השלט רחוק לכל דייר ועלות קו חשמל עד לשער החשמלי.אין לראות בכתבה זו המלצה והעדפה לבחירת שער כזה ואחר, מומלץ תמיד לפגוש את איש המקצוע באתר חנית הבניין.