סוגים רבים של השערים, קיימים שערי הזזה, שערים נגררים, שערי כנפיים, שער כנף, שער מתרומם, שער נגלל, תריס גלילה, שער קונזולי, שער צף, שער מרחף ועוד…
קיימים שערים המיוצרים בסגנונות עתיקים, אחרים בסגנונות שמרניים וגם סגנונות מודרניים. בעבר יצרני השערים היו רתכים שכל עיסוקם מסגרות. עם ההתפתחות המודרנית יותר ויותר מבקשים להתאים את השער הקיים לשער חשמלי, טועים בחשיבתם רבים המייצרים שערים בכלל, שניתן להתאים מנוע חשמלי לכל שער. בבואנו לפתור את תעלומת השערים החשמליים-חשוב לדעת כי בהרבה מהשערים שיוצרו בלי תכנון ראשוני, במקרה הטוב ניתן יהיה לבצע התאמת השער הקיים לשער חשמלי ובמקרה הפחות טוב יהיה צורך בהחלפת השער הקיים בחדש או להמשיך לפתוח ולסגור את השער ידנית.
שערים (אב-שער) מומחים במציאת פתרונות לכל סוגי הפתחים עם ניסיון מצטבר של יותר מ 20 שנה בתחום. ככלל חשוב לדעת כי תכנון נכון של שער יחסוך לכם הרבה כסף. בבואנו לתכנן שער חשמלי חשוב לבחון את הצרכים האמיתיים של הלקוח ובכלל זה מספר הפתיחות של השער ביום ישפיע על סוג הצירים והגלגלים שנתאים לשער, גובה השער ואורכו ישפיעו על סוג הפרופילים שנבחר לייצור השער, שער אטום וכבד ושער מסורג וקל ישפיעו על סוג המנוע שמתאים לשער, גם מספר הפתיחות ביום משפיעות על סוג המנוע החשמלי לשער. בבואנו לייצר שער המיועד לשמש כשער חשמלי, חובתנו לתכנן את מיקומו של המנוע החשמלי, לתכנן ולבצע את כל ההכנות בתוך הפרופילים להסתרת הכבלים החשמליים המגיעים מהבקר אל המנוע החשמלי. בתכנון השער חובה להתייחס גם לסוג הקרקע בשטח. קיימים פרמטרים נוספים המשפיעים על בחירת סוג השער החשמלי, הראל אשד, מנכ"ל חברת שערים אב שער מדגיש כי בבחירת השער החשמלי יש להתייחס לנתוני השטח ובכלל זה רוחב המדרכה, כביש חד-סטרי או כביש דו-סטרי, שיפועים בקרקע, בגינה הצמודה אם קיימת, מגבלת שדה ראיה ועוד… מאז אוקטובר 2006 כל מתקיני השערים חייבים להתקין את כל אמצעי הבטיחות עפ"י התקן של מכון התקנים הישראלי גם אם אין (ואכן אין צורך) לאותו מתקין שערים את המדבקה של מכון התקנים הישראלי, חשוב שהכול ידעו כי כל המנועים לשימוש שערים חשמליים ושערים אוטומטיים המיובאים לארץ מקבלים את אישור מכון התקנים הישראלי ולכן חשוב שתיזהרו מחברה המטעה אתכם ומספרת לכם שלאחרים אין תקן, התקן הוא דרישה המחייבת כל יצרני השערים בישראל .