שינויים קיצוניים מאוד חלו בשלושים השנים האחרונות בנושא הביטחון הציבורי כמו גם הביטחון האישי, בשונה משנות השמונים, היום איננו יכולים לנוע בחופשיות במרכזי קניות, בתי קולנוע, מרכזים קהילתיים, בבתי-ספר, מכללות, אוניברסיטאות וגם במוסדות ממשלה בלי שעברנו בידוק ביטחוני ובלי שצולמנו בכמה מצלמות המתעדות את מהלכינו . הנושא הביטחוני והביטחון האישי מעסיק אותנו יותר ברמה הציבורית כמו ברמה האישית, גל האלימות אינו משאיר אותנו אדישים . כדי לחזק את תחושת הביטחון, מפעלים,חברות גדולות, מכללות ואוניברסיטאות מתקינים בקרות כניסה ויציאה להלכי רגל המבוקרות ע"י מחשב.
קיימות מערכות בקרת כניסה שונות ומגוונות. קיימות קרוסלות גבוהות וקיימות קרוסלות נמוכות, דו כיווניות וחד כיווניות, אלקטרו מכאניות כמו גם ידניות. הקרוסלות האלקטרו-מכאניות ניתן להפעילם ע"י קורא כרטיסים מגנטי, קורא כרטיסי קרבה כמו גם קורא ביומטרי. לדברי הראל אשד, מנכ"ל שערים (אב-שער) בע"מ, בחברתו מספקים פתרונות שלאחרים אין אותם כמו קרוסלות גבוהות עם ארבע צלעות למניעת כניסתם של שני אנשים יחד, בו זמנית. פתרון זה עדיף במיוחד במקומות כניסה למנויים ובתשלום למזדמנים, לדוגמה: קנטרי, מרכזי ספורט וגם מקוואות במגזר הדתי-חרדי.
לאחרונה מתרבה הדרישה לדלתות אוטומטיות ודלתות כנף חשמליות גם בבנייני יוקרה משותפים, אדריכלים כמו גם קבלנים מכניסים פרט זה בסטנדרט הבנייה. בשונה מבעבר, היום קבלנים מתכננים ומבצעים שערים חשמליים | אוטומטיים מחסומים חשמליים | אוטומטיים, מחסומי זרוע כמעט בכל כל הבניינים לאכלוס , בחניון תת-קרקעי הם תקינים בעיקר שערים חשמליים ואילו בחניונים עיליים מתקינים מחסומי זרוע. החל מחודש אוקטובר 2006 כל מתקיני המנועים לכל סוגי השערים מחויבים בהתקנת השערים החשמליים לפי תקן ישראלי 900.20.03 בלי קשר לעבודה אם יש | אין לאותו עסק תו-תקן של מכון התקנים הישראלי . יש להיזהר מהתקנת מנועים לשערים אצל מזדמנים שהיום הם עצמאיים, מחר הם שכירים ומחרתיים תלכו ותחפשו אותם כשתהיה פגיעה בנפש. מניסיון כדאי לשלם יותר ולהעדיף התקנת,קרוסלות,דלתות אוטומטיות, שערים חשמליים | אוטומטיים, שערי כניסה, מחסום חשמלי, מחסום ביטחוני, ציוד לחניונים, מנוע חשמלי, בחברה שזה מקצועה ושבאפשרותה לספק פתרונות לתקלות לכשיהיו בעתיד ועדיף חברה שמאפשרת לקבל שרות 24 שעות ביממה כמו שערים (אב-שער) בע"מ.